OGRANICZENIA ZWROTU VAT PRZY PŁATNOŚCIACH GOTÓWKOWYCH

Zgodnie z przepisami ustawy VAT do 31.12.2016 roku podatnik aby uzyskać zwrot podatku naliczonego nad należnym w terminie 25 dni musiał mieć uregulowane wszystkie faktury na dzień złożenia deklaracji. Faktury mogły być uregulowane przelewem bądź gotówką. Natomiast od 01.01.2017 roku aby uzyskać zwrot  podatku vat , faktury muszą być w całości uregulowane przelewem. W przypadku faktur nie uregulowanych za pośrednictwem rachunku bankowego, kwota należności nie może przekroczyć łącznie 15.000,00 złotych.

Przedsiębiorca który reguluje zobowiązania przy pomocy rozliczeń gotówkowych musi liczyć się z brakiem możliwości skorzystania z przyśpieszonego zwrotu VAT (nadwyżki podatku naliczonego nad należnym) w terminie 25 dni od dnia złożenia deklaracji.

W świetle przepisów obowiązujących od 01 stycznia 2017 roku przedsiębiorca w celu otrzymania przyśpieszonego zwrotu VAT  musi zapłacić faktury w całości za pośrednictwem:

*  jego rachunku bankowego, który ma siedzibę w Polsce lub

*  rachunku w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej (SKOK), której jest członkiem.

Przy czym chodzi tutaj o numer rachunku, który został wskazany przez podatnika w odpowiednim zgłoszeniu identyfikacyjnym.

Nowe przepisy wprowadzają również kolejne warunki ubiegania się o zwrot w ciągu 25 dni. Mianowicie, o przyspieszony zwrot mogą ubiegać się tylko czynni podatnicy VAT, którzy składali deklarację VAT przez 12 miesięcy poprzedzających bezpośrednio okres, w którym zwrócono się o zwrot VAT. Ponadto wprowadzono ograniczenia do 3.000,00 zł. kwoty przeniesienia z poprzedniej deklaracji

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

post-thumbnail

Podatek PCC przy zakupie towarów handlowych

08 July 2024

Z podatkiem PCC mamy najczęściej do czynienia przy transakcjach zakupu lub sprzedaży nieruchomości o charakterze prywatnym. Obowiązek jego odprowadzenia nie dotyczy jednak wyłącznie takich sytuacji. Nie...

post-thumbnail

Kary finansowe i postępowanie w razie awarii KSeF

26 June 2024

W lipca 2024 roku wchodzą w życie przepisy regulujące obowiązek wdrożenia KSeF przez podatników. Między innymi dotyczą one również kar, jakie mogą być nałożone na w...

post-thumbnail

Jak sprawdzić, czy kontrahent wywiązuje się z obowiązków podatkowych?

17 June 2024

Wejście we współpracę z kontrahentem w dużym stopniu powinno wiązać się z poczuciem zaufania. W praktyce jest to jednak zawsze pewne ryzyko, w szczególności gdy nie...

0

Aktywnych oddziałów

0

Zadowolonych klientów

0

+

Obsłużonych branż

0

Dokumentów zaksięgowanych w 2023 r.

Dlaczego my?

PG Partner Gospodarczy to profesjonalne biuro rachunkowe z oddziałami w 10 największych miastach w Polsce.

  • Doświadczony i silny zespół

    Zatrudniamy profesjonalistów, którzy nie tylko zaksięgują Twoje dokumenty, ale też podzielą się wiedzą, doradzą w kwestiach biznesowych oraz podatkowych.

Opinie

Dedykowany system CRM dostarcza Cogitech