SPLIT PAYMENT OD KWIETNIA 2018

SPLIT PAYMENT OD KWIETNIA 2018

19 września 2017 roku rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy VAT, który ma obowiązywać od 1 kwietnia 2018 roku, natomiast teraz jeszcze zajmie się nim Sejm.

Split payment czyli jedna faktura z przelewem na dwa różne konta.

Split payment polega na tym, że kupujący będzie dokonywał przelewu w kwocie netto na rachunek sprzedawcy, natomiast kwotę VAT przeleje na rachunek – VAT.

Rachunek VAT będzie własnością sprzedawcy, ale w ograniczonym dostępie. Z rachunku tego nie będzie można robić  płatności za inne zobowiązania niż wynikające z przepisów VAT,  jednakże naczelnik urzędu skarbowego, na umotywowany wniosek posiadacza rachunku, będzie mógł udzielić zgody na inne wykorzystanie środków.

Początkowo split payment będzie dobrowolny, ale zachęt do korzystania z tej metody ma być wiele. Jedną z nich to zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad należnym na rachunek VAT w ciągu 25 dni, licząc od dnia złożenia deklaracji VAT.

Środki zgromadzone na rachunku – VAT będzie można przeznaczyć na zapłatę podatku VAT fiskusowi, a także na zapłatę kontrahentowi kwoty będącej równowartością VAT wynikającej z faktury.

 

Przykład

 

Mamy od dostawcy fakturę na kwotę brutto 1230,00 zł. w split payment będziemy regulować fakturę w następujący sposób:

– nabywca przelewa   kwotę  netto 1000 zł. do  DOSTAWCY

– nabywca przelewa   kwotę   vat     230 zł. na  RACHUNEK VAT

Następnie z rachunku VAT możemy:

– uregulować zobowiązania podatkowe,

– zapłacić podatek naliczony z faktur zakupowych na rachunek VAT dostawców,

– inne wykorzystanie środków na wcześniej złożony wniosek  z uzasadnieniem do

Naczelnika Urzędu Skarbowego.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

post-thumbnail

Fuzja Alior Banku – zmiany na polskim rynku bankowym

03 December 2024

Fuzja Alior Banku z Pekao SA, nadzorowana przez PZU, jest jednym z najważniejszych wydarzeń w polskim sektorze bankowym ostatnich lat. Proces ten wpisuje się w strategię...

post-thumbnail

Allegro – kurs akcji spada. Słabe prognozy na koniec roku

14 November 2024

Kurs akcji Allegro mocno spada. Największy polski gigant e-commerce, zmaga się z poważnymi trudnościami finansowymi. Po opublikowaniu wyników za trzeci kwartał 2024 roku, kurs akcji firmy...

post-thumbnail

Omnichannel – na czym polega sprzedaż wielokanałowa?

23 October 2024

W dzisiejszych czasach konsumenci mają do dyspozycji wiele kanałów komunikacji i zakupów – od sklepów stacjonarnych, przez internet, po aplikacje mobilne i media społecznościowe. W tym...

0

Aktywnych oddziałów

0

Zadowolonych klientów

0

+

Obsłużonych branż

0

Dokumentów zaksięgowanych w 2024 r.

Dlaczego my?

PG Partner Gospodarczy to profesjonalne biuro rachunkowe z oddziałami w 10 największych miastach w Polsce.

  • Doświadczony i silny zespół

    Zatrudniamy profesjonalistów, którzy nie tylko zaksięgują Twoje dokumenty, ale też podzielą się wiedzą, doradzą w kwestiach biznesowych oraz podatkowych.

Otrzymaliśmy łącznie
1 7 0
opinii ze średnią
4 , 9 7

Opinie

Krzysztof Matusiak
2 months ago
Dream Europa Sp.z o.o.Z biurem PG Partner Gospodarczy współpraca trwa od 2021 roku,dzięki Pani Annie wszystkie rozliczenia są prowadzone profesjonalnie i bezproblemowo.Sprawy z urzędami załatwianeterminowo.Profesjonalne podejście Pani Anny oraz Pani Ewy (po zatrudnieniu pracownika) powoduje,że po dostarczeniu dokumentów do biura wszystko jest konsultowane ,wyjaśniane i rozliczone na bieżąco.Wiedza i profesjonalizm Pani Anny Duda i Ewy Cesarz zachęca do korzystania z usług Waszego biura.Polecam innym przedsiębiorcom do korzystania z firmy PG Partner.
Michał Czarnecki
5 months ago
Gorąco polecam - usługi księgowe prowadzone są bardzo sumiennie i zawsze terminowo :)
Krystian Goc
6 months ago
Zawsze wszystko profesjonalnie i na czas. Współpraca z Panią Anią to czysta przyjemność. Polecam to biuro.
Specbud Wiktor Bereda
7 months ago
Po kilku latach współpracy z biurem PG Partner Gospodarczy możemy stanowczo powiedzieć, że nigdy nie mieliśmy tak profesjonalnej obsługi. Nasze relacje biznesowe opierają się na partnerstwie, rzetelności, sumienności, a przede wszystkim terminowości. Zarówno Pani Anna Duda, jak również Pani Ewa Cesarz cechują się profesjonalizmem i chęcią współpracy. Nigdy nie zdarzyło się abyśmy oczekiwali dłużej na jakąkolwiek odpowiedź ze strony biura- wszelkie sprawy omawiane są na bieżąco.
Zobacz więcej
js_loader
Sprawdź opinie wybranego biura rachunkowego

Dedykowany system CRM dostarcza Cogitech