SPLIT PAYMENT OD KWIETNIA 2018
Profesjonalna
księgowość
dla firm
dobry partner w biznesie
19 września 2017 roku rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy VAT, który ma obowiązywać od 1 kwietnia 2018 roku, natomiast teraz jeszcze zajmie się nim Sejm.
Split payment czyli jedna faktura z przelewem na dwa różne konta.
Split payment polega na tym, że kupujący będzie dokonywał przelewu w kwocie netto na rachunek sprzedawcy, natomiast kwotę VAT przeleje na rachunek – VAT.
Rachunek VAT będzie własnością sprzedawcy, ale w ograniczonym dostępie. Z rachunku tego nie będzie można robić płatności za inne zobowiązania niż wynikające z przepisów VAT, jednakże naczelnik urzędu skarbowego, na umotywowany wniosek posiadacza rachunku, będzie mógł udzielić zgody na inne wykorzystanie środków.
Początkowo split payment będzie dobrowolny, ale zachęt do korzystania z tej metody ma być wiele. Jedną z nich to zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad należnym na rachunek VAT w ciągu 25 dni, licząc od dnia złożenia deklaracji VAT.
Środki zgromadzone na rachunku – VAT będzie można przeznaczyć na zapłatę podatku VAT fiskusowi, a także na zapłatę kontrahentowi kwoty będącej równowartością VAT wynikającej z faktury.
Przykład
Mamy od dostawcy fakturę na kwotę brutto 1230,00 zł. w split payment będziemy regulować fakturę w następujący sposób:
– nabywca przelewa kwotę netto 1000 zł. do DOSTAWCY
– nabywca przelewa kwotę vat 230 zł. na RACHUNEK VAT
Następnie z rachunku VAT możemy:
– uregulować zobowiązania podatkowe,
– zapłacić podatek naliczony z faktur zakupowych na rachunek VAT dostawców,
– inne wykorzystanie środków na wcześniej złożony wniosek z uzasadnieniem do
Naczelnika Urzędu Skarbowego.
Szybki kontakt
[contact-form-7 id=”41″ title=”Bez tytułu”]
Dane kontaktowe
E-mail:
bilans@partner-gospodarczy.pl
Telefony:
Poznań: 570 219 515
Łódź: 730 219 515
Gdańsk: 786 219 515
Wrocław: 531 018 393
Nasze biura:
ul. Piekary 6/6
61-823 Poznań
ul. Narutowicza 40/1
90-135 Łódź
ul. Jana Heweliusza 11/811
80-890 Gdańsk
ul. Piłsudskiego 74/322
50-020 Wrocław